Dream High vs. Persevere Goo Hae Ra

Sziasztok! Már egy ideje tervezgetem, hogy összegyűjtöm azokat az érveket amik ráveszik az olvasóimat, hogy fogjanak bele a Persevere, Goo Hae Ra című sorozatba. A sorozat sajnos nem annyira ismert, a nézettsége sem volt magas, pedig egy hihetetlen szép történetről van szó. Ezzel ellentétben áll a Dream High, amiről szerintem minden dorama rajongó hallott már, még ha nem is látta. Tele van ismert színészekkel így természetes, hogy ennyire népszerű. Bár én ez utóbbi sorozatra is megadtam a max pontot, mert minden percét imádtam, a Perseveree Goo Hae Ra mégis kétszer olyan jobb volt, mint a Dream High. Tehát röviden, egy bejegyzés arról, hogy miért jobb a Persevere csapat, mint a Dream High, és mik azok, amik miatt érdemes belekezdeni!
U.i.: Félreértés ne essék, mind a két sorozat szívem csücske.

1. Főhősnő
Minkét sorozatban olyan főhősnőt kapunk, akit legszívesebben a világból is kiátkoznánk, és fel sem foghatjuk, hogyan rajong 2-2 hihetetlen menő pasi ilyen lányokért. Hye Mi (Dream High) karaktere az elején nagyon utálatos volt, a végére meg úgy voltam vele, hogy oké. Hae Ra (Persevere) viszont nagyon szerethető volt az elején, a közepére nem bírtam, a végére pedig vele is olyan oké szinten voltam. Azonban ha rangsorolnom kellene őket akkor is Hae Ra állna az első helyen.
2. Főhős
Na igen, talán itt van a legnagyobb ellentét. Míg Jin Kuk (Dream High) minden áldott részeben elmondta, hogy édesapjával mennyire rosszban vannak és minden részben csak hisztizni tudott, addig Se Jong (Persevere) a csapat minden baját a nyakába varrta, ha tehette volna akkor mindenki helyett cipelte volna élete súlyát. Rendes volt, kedves, szeretetreméltó és még sorolhatnám. Jin Kuk sajnos az árnyékához sem érhet Se Jong-nak.
3. A második főhős - spoileres rész
Itt nehéz dolgom van. Se Chan (Persevere) imádtam, annyira rendes és aranyos és vicces volt, azonban sajnos 2 rész erejéig. Ray már sokkal antipatikusabb volt, nem szerettem, hogy mindig csak a lányra figyelt és kész. San Dong (Dream High) nekem szívem csücske és nem csak azért, mert Kim Soo Hyun alakítja. Egy naiv, álmokkal teli kis butus gyerekről van szó, aki sokszor elesik, de mindig feláll és kitart. 
4. Hangok
Mind két csoportban vannak nagyon szép hangok, azonban természetesen ezt a pontot is a Persevere csapat nyeri. Itt 3 három pontos, 1 négy pontos és 2 öt pontos hang van (5 a max). A Dream High-ban 1 két pontos, 2 három pontos, 2 négy pontos és 1 öt pontos. 

5. Koreográfia
Igen, itt is azt tudom mondani, hogy a Persevere csapat mérföldekkel a Dream High előtt jár. Sosem felejtem el azt a csalódást, amikor annyira nagyon vártam a Dream High-ban a 'madártáncot'. Annyira készültek, annyira gyakoroltak, annyira váltam már Soo Hyun táncát, erre semmi sem volt, csak kétszer meglegyintette a karját. Ez most komoly? Ezzel ellentétben a Persevere sorozatban még a gyakorlásnál is olyan hihetetlen jó és menő volt a koreográfia, hogy ámultam meg bámultam.
6. Dalok
Ismét egy pont a Persevere csapatnak, ugyanis szinte minden 10 percben megajándékoztak minket csodaszép számokkal, a sorozat végére már azt sem tudtam melyiket töltsem előbb (na ez tényleg zenés sorozat). Ezzel ellentétben a Dream High-ban részenként 2 vagy 3 dal volt csak. És nem csak mennyiségben hanem minőségben is győzött nálam a Persevere csapat, sorozatot idézve hihetetlen a harmónia a 6 fiatal között.
7. Poénok
Szerencsére mind a két sorozat meg tud minket nevettetni, azonban itt is a Persevere sorozat az, ami győztesként jön ki, hisz ebben a sorozatban aztán tényleg volt min nevetni. De tény, hogy itt fej-fej mellett haladnak.
8. Tragédia - spoileres rész
Mind a két sorozat tartogat számunkra könnyeket. Mindkettő fájdalmas és szomorú, azonban míg a Dream High-ban egy embert érint, addig a Persevere sorozatban az egész csapatot, sőt, tudjuk, hogy emiatt a tragédia miatt jött össze a csapat újra. A 2. rész végén zokogtam.
 9. Romantikus jelenetek
Mivel alapjáraton mindkét sorozatban a zenén van a hangsúly, ezért a romantika picit háttérbe szorul. A Dream High-ban inkább a végén jelenik meg egy kicsi, míg a Persevere már úgy indít, hogy a szerelmi szálak már jócskán adottak.
10. A második párosunk
Pil Suk és Jason (Dream High) nekem a mai napig nagy kedvencem, azonban itt van a dilis Henry és a csodaszép hangú Lee Woo Ri is (Persevere). Itt nem tudok dönteni, mindkét párost nagyon szerettem. Míg Pil Suk és Jason egyből romantikával indítanak, addig Henry és Woo Ri először piszkálják egymást. Mindkettő aranyos volt.
 11. A legfontosabb: Csapatszellem
Igen, ez az, aminél felállok, fejet hajtok és gratulálok a Persevere csapatnak. Hihetetlen, hogy a 6 énekes csak egy sorozat erejéig állt össze. Annyira nagy a harmónia közöttük, hogy az valami hihetetlen. És nem csak a dalokban vagy a táncokban, hanem az egész sorozatban. Ezzel szemben a Dream High csapatában sok a nézeteltérés, a veszekedés, a beképzeltség. Csak a végére állnak össze egy csapattá, de akkor már késő, mert a néző nem tudja annyira megszeretni és értékelni őket csapatként.

 12. Szívszorító jelenetek
Mind a két sorozatban vannak ilyenek, de mivel volt egy tragédia pontunk is, és ott a Persevere győzött ezért természetesen itt is, hisz abból a tragédiából adódóan annyi mécseseltörő jelenet van a sorozat utolsó percéig, hogy az valami hihetetlen. De azért a Dream High-ot sem kell félteni, ott is vannak szemtörölgetős részek.
 13. Befejezés
Mind a két sorozatnak nagyon szép a befejezése, itt nem is akarok kedvencet választani. Annyi a különbség, hogy míg a Dream High-ban főleg egy embert emelnek ki, addig a Persevere csapatban mindenki rivaldafényben áll.
14. Plusz egy ok, amiért nagyon érdemes megnézni a
 Persevere, Goo Hae Ra című sorozatot:
Szeretet
15. Reakció az utolsó közös dalnál
Persevere, Goo Hae Ra:
 Először
másodszor
és harmadszor.
 Dream High:
Először
 és másodszor.
+ 1 pont a Persevere csapatomnak (egyik kedvenc jelenetem)

4 megjegyzés:

  1. Jó volt olvasni ezt az összehasonlítást A Persevere nekem talán Henry:miatt jobban tetszett, a Dream High-ben nagyon szép zenei számok voltak kb 2 évvel ezelőtt láttam, de lemezre írtam a zenéje miatt!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindkettő sorozat nagyon szép szerintem is, de a Persevere egy kicsivel jobb :D

      Törlés
  2. Most fejeztem be a Persevere sorozatot. Nekem nagyon-nagyon tetszett. A Dream High1-et évekkel ezelőtt láttam, és a Dream High 2-nél jobban tetszett, de igazad van a Persevere viszi a pálmát. Nagyon sok klassz szám van bene.
    Köszi az összehasonlítást.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy neked is ennyire tetszett :D
      Szerintem is csodaszép vooolt :)

      Törlés