Liebster Award - 2017

Sziasztok! Egyszer már kaptam egy Liebster díjat, idén pedig ismét megtiszteltek vele, ezúton is nagyon szépen köszönöm Annának és az általa vezetett oldalnak, a Speedy Subnak!
Így zárójelben megjegyezném, írtó cuki volt az első romantikus élményed! :DDD
Ez a díj egy online blogos díj, amit Hayako indított el a magyar fordítók között.

"A Liebster Blog Díj egy online díj, amit bloggerek adnak bloggereknek, hogy új blogokat ismertessenek meg veled és, hogy a te blogod is megismerhessék mások. Ebben az esetben azonban nem az oldalak megismertetése a célom, hanem a fordítóké. Sokan tevékenykednek az interneten a bloggeren kívül is (facebookon, g-portálon, wordpressen és egyéb oldalakon), és a legtöbb ember nem látogat el hozzánk, mivel a dorámák és a filmek elérhetőek online videómegosztókon, egyéb honlapokon. Ezzel az a célom, hogy ha lehet, a fordítók oldalairól tölts le, nekik köszönd meg, ne pedig egy ismeretlen feltöltőnek. Természetesen semmi sem kötelező, de hidd el, egy kis üzenet is sokat jelent."– Hayako

Szabályok:
° Köszönd meg a díjat, akitől kaptad, és linkeld a blogját!
° Maximum 11 blogtársadat jelöld.
° Írj magadról 11 random dolgot.
° Válaszolj a jelölő blogger kérdéseire.
° Tegyél fel 11 kérdést az általad választott bloggernek.

Eddigi jelöltek:

11 random tény rólam:
1. Be szeretném járni a világot, egyszerűen megrögzött utazós vagyok.
2. Svájc az álomország számomra, de Finnországot, Brazíliát és természetesen Koreát is nagyoooon szívesen elfogadnám otthonomnak.
3. Sosem tudom eldönteni, ki az igazán legkedvencebb koreai színészem, mindig ha látok valakit egy nagyon jó szerepben, akkor éppen az.
4. Leonardo Dicaprio a kedvenc színészem (aki persze nem koreai).
5. Míg más gyerekek hetente változtatják, hogy mik akarnak lenni, ha felnőnek, én mióta az eszemet tudom, egészen 16-17 éves koromig (de legbelül még most is), régész szerettem volna lenni.
6. Ebből kifolyólag egyértelmű, hogy az egyik kedvenc filmem a Múmia. 
Hát imádooom.
7. Nagyon szeretem a virágos mintát.
8. Ha választanom kéne, hogy melyik koreai színésszel találkoznék (de csak egyet választhatok), akkor szerintem Lee Joon Gi lenne (bár nem ő a kedvencem). Magam sem igazán tudom megmagyarázni miért, egyszerűen csak úgy érzem, mindenképp látnom kell őt egyszer.
9. Sokat halogatom, de mindenképp meg akarok tanulni koreaiul.
10. Két legjobb barátnőm is épp olyan Korea-bolond, mint én.
11. Nagyon örülök, hogy elkezdtem a blogozást.

Anna kérdései:
1. A fordítások mellett rengeteg ismertetőt köszönhetünk neked. 
Melyik jött előbb a kettő közül?
Egyértelműen az ismertetők és a vélemények. Azért kezdtem el, mert nem nagyon volt kivel beszélnem a sorozatokról, mára viszont rengeteg emberrel tudok erről beszélni, aminek nagyon örülök.
A fordítás közben jött, de nem vagyok nagyon aktív, mint például te, akinek sok fordítást köszönhetünk!
2. Mi alapján választasz fordításra sorozatot-filmet?
Vicces, ez mindig csak úgy jön magától. Mikor elkezdenek egy sorozatot, valahogy jön, hogy, na ezt most nekem kéne fordítanom. Ilyenkor általában várok, hátha valaki elkezdi, de végül mégiscsak hozzám kerül.
3. Mit szeretsz a legjobban a koreai sorozatokban, filmekben?
Egyrészt azt, hogy rövidek. Nem szeretem az elnyújtott sztorikat, ahol már ezredjére is megcsavarják a szálakat.
Másrészt nagyon sok nagyon tanulságos történet van, ami kicsit segíthet akár abban is, hogy megértsük más nézőpontját, ezáltal picit jobb emberré váljunk.
És harmadrészt természetesen a színészeink, hát ki nincs oda a koreai pasikért?
4. Mi idegesít a legjobban a koreai sorozatokban, filmekben?
Vannak sorozatok, ahol sajnos túldramatizálják a helyzetet, ezt az adott sorozatnál mindig el is mondom.
Másrészt utálom, ha a főhősnő tehetetlen és hisztis, sajnos ebből azért van elég sok.
5. Ha tehetnéd, koreaiként, vagy fehér emberként élnél Koreában?
Soha sem akartam koreai lenni, tehát egyértelműen úgy élnék ott, amilyen vagyok. Ettől független a koreaiak a kedvenceim, remélem egy nap ott fogok élni.
6. Ha felajánlanának egy főállást, mint koreai sorozat fordító elfogadnád, vagy más lenne az álommunka?
Igazából az én álommunkám (régészet), sajnos eléggé kiment a divatból, így ha kapnék egy állást, kérdezés nélkül cuccolnák és mennék. Milyen jó is lenne ~
7. Kapsz 1 millió forintot, mire költenéd? (Koreába nem utazhatsz)
Elutaznék Svájcba a családommal, 1 teljes hónapra.
8. Miért éppen Korea?
Apumnak rengeteg barátja van, köztük nagyon sok a kínai, így nekem a gyerekkoromban abszolút benne voltak a 'ferde szeműek', talán ez is hozzájárult ahhoz, hogy ennyire imádom őket.
Plusz a történelmük, maga a nyelv (jaj nagyon szeretem a koreai nyelv hangzását), a zenék, a sorozatok, egyszerűen minden oda vonz.
9. Mivel telnek a napjaid, mikor nem fordítasz, blogolsz, véleményt írsz?
Sajnos általában a tanulással, jelenleg eüi egyetemen vagyok, ahol rengeteget kell tanulni (most is rengeteg vizsgám volt, és csöppet sem könnyűek, anatómia, élettan és a többi szépség...).
De ha épp nem tanulok, akkor vagy a barátnőimmel vagy a családommal vagyok.
Vagy, természetesen, sorozatot/filmet nézek/nézünk.
10. Ha most bármilyen döntést megváltoztathatnál a múltadból, mi lenne az? Lenne olyan egyáltalán?
Őszintén ezen soha sem gondolkodtam el. Bár olyan típusú ember vagyok, aki este nagyon sokat töpreng az adott nap történéseiről, a cikis, kellemetlen helyzeteket pedig egyszerűen képtelen vagyok elfelejteni, mégsem változtatnék meg igazán semmit, mindenből tanultam valamit, ami a jelenben segítségemre van.
11. Kapsz egy lehetőséget az univerzumtól. Találkozhatsz bárkivel (lehet élő, vagy múltban élt, valós, vagy fiktív személy), milyen kérdést tennél fel neki, miről beszélgetnétek és miért?
Ez egy nagyon nagyon jó kérdés. Ahogy fent is mondtam, koreai színészek közül én Lee Joon Gi-val találkoznék a leginkább, s ha már beszélgetés is lehetséges, akkor mindenképp megkérném, hogy számoljon be a mindennapjairól, hogy milyen életet él, meddig akarja ezt csinálni, és a többi.
Ha fiktív személyről lenne szó, akkor szerintem Fitzgerald Gatsby-jével találkoznék, és megmondanám neki, ne őrizgesse olyan kincsként szerelmét, mert csak ő fog megsérülni.

Jelöltem:
Barb Rhu, a Fűszeren Rámen oldalával
Ezúton is szeretném megköszönni mindenki nevében a rengeteg feliratot, aminek segítségével anyanyelven is élvezhettük kedvenc sorozatainkat! :)

Kérdéseim:
1. Miért kezdtél el fordítani?
2. Hogy találtál rá a koreai sorozatokra?
3. Melyik a kedvenc sorozatod, és miért?
4. Ki a kedvenc koreai énekesed? Melyik a kedvenc számod tőle?
5. Ha elutazhatnál egy általad választott országba teljesen ingyen, melyiket választanád?
6. Ha lehetőséged lenne találkozni egy koreai színésszel ki lenne az?
7. Szereted-e az amerikai filmeket, és ha igen, melyik a kedvenced?
8. Szeretnél-e valamilyen nyelven megtanulni?
9. Melyik az a koreai sorozat, amiben a legnagyobbat csalódtál?
10. Mi a kedvenc idézeted?
11. Ki a kedvenc koreai színésznőd, és miért ő?

Utolsó szó gyanánt is nagyon köszönöm még egyszer a jelölést, az én jelöltem bejegyzését pedig nagyon várom! :)

4 megjegyzés:

  1. Hihetetlen, mennyi hasonlóság van bennünk. :D Én már egész kicsi korom óta részész szerettem volna lenni, és a Múmia a kedvenc filmem. :D De lemondtam erről az álomról, mert egy ásatás piszok drága (támogatókkal meg anélkül is), és ha nem sikeres a dolog, nem tudsz vele sokat keresni. :(

    Üdv: Vivi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt nagy örömmel hallom, remélem sokat fogsz írni nekem a blogra! :)

      Törlés
  2. Nagyon jól sikerült a Liebster Awards, jók lettek a válaszaid! Bár én nem vagyok az az utazós fajta, viszont a Múmia film nekem is nagy kedvencem! Sajnos nekem nem volt olyan szerencsém, sosem voltak a közelemben olyan beállítottságú emberek (vagyis Délkelet-Ázsiát szerető9 emberek, de hátha megváltozik a jövőben.
    A koreai pasikkal kapcsolatban egyetértek, nem lehet utálni őket. :) Remélem kijutsz egyszer Dél-Koreába és találkozol Lee Joon Gi-val. De akkor képet is kérek! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönööm a kedves szavaid! :D
      Remélem te is kijutsz egyszer és sok-sok színésszel fogsz találkozni. De akkor majd én is kérek képet! :)

      Törlés