Sorozat: The Night Watchman

The Night Watchman

Műfaj: romantikus, akció, fantasztikus
Részek száma: 24
Dátum: 2014
Csatorna: MBC

Ismertető: Mivel elég bonyolult a sztori, ezért megpróbálom leegyszerűsíteni, hogy ne lőjem le a poénokat. A palotában minden szép és jó, a kis koronaherceg, Rin éppen játszadozik, amikor szellemek érkeznek a palotába. Ezeket a szellemeket egy Sadam nevű fazon hozta, kinek hő vágya, hogy a Sárkány Isten életre kelljen, és megnyissa neki a mennyország kapuit. Azonban a király elmegy, és egy Mago törzsi sámán segítségével legyőzik a lényt. Ezután király megbolondul, ráadásul a kis koronaherceg is elkezdi látni a szellemeket, szóval fejetlenségbe borul minden. Miután a király és a királyné meghalt a káoszban, szegény kis Rin-től elveszik az őt megillető trónt, és féltestvére lesz a király. Sok év múlva Rin tengeti mindennapjait, iszik, szórakozik, na meg persze igyekszik nem tudomást venni a szellemekről. Moo Seok, aki a király leghűségesebb embere, azt a feladatot kapja, hogy figyeljen a hercegre (hogy az nehogy véletlenül megakarja szerezni a trónt), így innentől együtt töltik mindennapjaikat. A sztoriba bekavar még egy lány is, Soo Ryeon, aki 12 éve esedezik a hercegért, és igyekszik minél közelebb kerülni hozzá. A történet ott vesz éles fordulatot, amikor egy lány a Mago törzsből eljön Csoszunba, hogy megkeresse nővérét (aki a legelején segített a királynak, csakhogy őt feláldozták anno a sárkányistennek). És ha ez még nem lenne elég, Sadam is visszatér újult erővel, hogy újra kísérletet tegyen arra, ami régen elbukott. És ha ez még mindig nem elég, akkor kiderül, hogy volt régen egy Éjjeli őrség nevezetű egyesület, akik a szellemek ellen harcoltak, s ennek az éjjeli őrségnek az egyik tagja életben van, és kovácsként igyekszik elfelejteni a régmúlt történteit.

Vélemény: Mikor elkezdtem nézni a sorozatot, természetesen egyből az tűnt fel, hogy ez nem egy hétköznapi sorozat. S végre, valami érdekes is történik, itt keverik kicsit a sci-fi-t a politikával. Leírom azokat a dolgokat, amik az első részben feltűntek. Először is, a király végre csinál valamit. Könyörgöm, ezt akartam. Csomó soriban csak ül a hapsi a popóján és parancsolgat, de itt végre a kezébe vette az irányítást, és maga ment megóvni a családját. Másodszor: Sadam. Bár szerintem ezzel semmi újat nem mondtam. Lenyűgözött a színész is, a ruhája is, a kántálása is az első részben... egyszóval abszolút minden.
Egyszóval egyszerűen tényleg oda meg vissza voltam, hétről hétre vártam az új részt. Sajnos azonban a kezdeti színvonalat nem sikerült megtartani több okból is. Lássuk csak sorban őket.1. Akadt 5-6-7 rész, ahol kb. semmi sem történt. Az Éjjeliőrök éppen beszélgettek arról, hogy hogyan állítsák meg Sadamot (mint mindig), Sadam meg éppen szőtte ott a kis fonalait. Persze pár rész erejééig még kibírja az ember, de nekem ez a semmit tevés túl sok volt. Annyira várja az ember, hogy történjen végre valami, és aztán semmi. A csajt elrabolják, Sadam gonoszkodik, a herceg meg elhatározza, hogy ő biza véget vet ennek az egésznek, a király közben meg önmagával beszélget. Szipi-szupi.
2. Az éjjeliőrök csak dumáltak. De tényleg. Amikor egyszer kétszer harcra került a sor, akkor azzal meg az volt a bajom, hogy eszméletlen bénára sikerült. Pedig amikor az élőkkel harcolnak, azok a jelenetek nagyon jók, tök jó 'koreográfia' meg minden, de ezek a szellemes izék nekem sajna nem jöttek be. Olyanok voltak, mint egy csapat ovis, akik a jóleső ebéd után eldöntik, hogy mik akarnak lenni, ha majd nagyok lesznek. 
3. A karakterek. Míg egyeseket imádtam, addig másoktól egyszerűen idegösszeroppanást kaptam. Ide még besorolnám azt a problémát is, bár ez személyes, de én Sadam-nak szurkoltam. Míg ő mindig csinált valamit, és tök jó terveket kovácsolt meg minden, addig az éjjeliőrök kb. egy kanalat nem mozdítottak arrébb, így egyértelmű, hogy miért az gonosznak szurkoltam. Na de ilyen sem történt még velem amúgy. Volt, hogy tetszett a gonosz oldal, de hogy annak szorítsak.... ilyet se pipáltam még. 4. Egyes jelenetek.
Persze nem mindegyik, de akadtak olyanok, ahol elég röhejesen jött le a szituáció, ráadásul sütött az egészről, hogy ez csak egy sorozat. Sajnos a sorozat előrehaladtával egyre több és több ilyen jelenet lett. A kedvenceim azok voltak, amikor a herceg nagy érzelmekkel feldúlva elindult, a Moo Seok meg az útjába állt, és akkor "eressz" meg ilyenek. Könyörgöm kikerülöd ember... azért a régi időkben is ismerték a pár méterrel távolabb utat az ajtóhoz, nem? A másik nagyon röhejes jelenet, amikor már úgy éreztem, hogy tényleg kikapcsolom, az az volt, amikor Do Ha keményen elhatározza magát, hogy megissza a mérget, és meghal. Most kérem már... Sadam tesz egy hirtelen mozdulatot és annyi. 
5. A romantika. Nem az volt a bajom, hogy volt benne, hanem az, hogy semmi volt. Ennyi erővel jobban jártak volna, ha semmi romantikát nem raknak bele. Egyik percben gyűlölik egymást, aztán részekig semmi, utána meg az a nagy szerelem... én tényleg nem bántam volna, ha ezt az egészet kihagyjuk, és akkor most itt egy ponttal kevesebb rosszat tudtam volna felsorolni. S bár a két főhős tökjó volt meg minden, a sorit akkor is lehúzták.
Az első részek kivételével eddig csak rosszat mondtam igaz? Sajnálom, hogy ezt kell tennem, mert én az első 5 részig állítottam, hogy erre a sorozatra biza maximális pontot adok. Sajna ez nem jött össze, de most igyekszem összeszedni azokat a dolgokat, amik viszont felejthetetlenek maradtak. 1. Ahogy a rossz résznél is említettem, úgy itt is megemlítem a karaktereket. Volt 3 akit nagyon nagyon de nagyon szerettem. Majd a szereplőknél lent rangsorolom őket.  
2. Nem tipikus sorozat. Bár ezt is említettem fent, azért itt is muszáj elmondanom, hogy nagyon tetszett, amiért nem egy hétköznapi sorozattal van dolgom. 3. A sztori. Nagyon menő, bár egy két helyen gyenge kötélen táncolt, maga a történet tényleg lehengerlő, és leköti az ember figyelmét. Ez volt az oka annak, hogy nem hagytam abba a sorozatot. Érdekes, néha vicces és fordulatos volt. Nagyon tetszett. Bár a vége kicsit fura volt nekem. Főleg ott Sadam miatt. Bár ezt még a karakterénél majd kivesézem. Ajánlom annak, aki nem hétköznapi sorozatra vágyik, mert a sztori érdekes, a főgonosz is nagyon menő.

Zene: Badum Tsss... TÖKÉLETES. És szerintem ezzel mindent elmondtam. Mindenki tudja, hogy a kedvencem az a A 'New Hope' című szám EDEN-től. Nagyon menő, nagyon menő és nagyon menő. Jaj nagyon tetszik nekem.

Szereplők: Lássuk csak őket, méghozzá rangsorolva.
4. Ko Sung Hee - Do Ha: Na igen, valószínűleg most hiszi azt mindenki, hogy én nem vagyok normális. Do Ha karaktere a kezdetekben nagyon tetszett. Kis menő csajszi volt, akit bár párszor megaláztak, mégis felállt, és bizakodva ment tovább, hogy megtalálja a nővérét. Azonban sajnos ezután a sorozatban 3 dologra volt képed. Először is sírni vagy éppen mélabúsnak lenni. Vagy a nővére miatt, vagy amiatt, hogy nem lehet együtt a herceggel. "Imádtam" ezeket a jeleneteket, tényleg... főleg amikor a nemlétező kapcsolatukról tárgyaltak. Másodszor beszélni és beszélni, de semmit sem tenni. A filmben vagy 44x tuti elhangzott a szájából, hogy "meg tudjuk állítani", "legyőzzük Sadam-ot", "minden tőlem telhetőt megteszek" és sorolhatnám. S itt jön a harmadszor, mert ezzel ellentétben csak elraboltatni tudta magát. Ööö oké... bár pár részt a Viki-n néztem meg, és olyankor be szoktam kapcsolni a kommokat, had röhögjek rajtuk, s láttam, hogy van még vagy pár száz ember, aki így van vele.
3. Jung Il Woo - Lee Rin: Na igen, sajnos ennél magasabbra nem sikerült neki felküzdenie magát. Persze jó volt a karakter, azonban nem éreztem főszereplőnek. Úgy sok részen keresztül elhanyagolható volt, simán ki is lehetett volna szedni az egészből. Nem akarok én most rosszat mondani, mert Jung Il Woo szívem csücske, csak sajnos most az állandó szerepével nem ment túl sokra. Mert rá jellemző ez a fájdalmas múlttal rendelkező pasi meg minden. Ezzel ellentétben karakterének megvolt a maga jó oldala. Vicces volt, aranyos, de volt benne egy adag beképzeltség is, hiszen mégis csak ő a herceg. Tetszett, ahogyan kicsikét megváltozik a végére, és összeszedi minden emberi tulajdonságát. A ruháira pedig külön figyelmet kell szentelni, mert nagyon nagyon szépek lettek. Egy szó mint száz, jó volt, tetszett nekem, de a most következő három picivel lenyomta őt, ezért került csak a 3. helyre. 
2. U-Know Yunho - Moo Seok: Szerintem ez itt senkit sem lep meg. Minden kétséget kizárólag ő volt az egyik legjobb karakter. Az elején azért picikét idegesített, meg ez az "életemet a királynak" elv nekem nem nagyon jön be, de azért nagyon megszerettem őt. Először is talán a sajnálatból, amiért a szeretett nő nem mellette van, amiért meghalt a húga és nincs családja, amiért nem látja a szellemeket...egyszóval összegyűlt. Kétség kívül az egyik legmenőbb karakter volt, holott szegénykém nem is sokat beszélt meg minden. A legjobb akció jelenetek is hozzá tartoztak, a kis iránytűje pedig külön tetszett nekem. A színésszel még nem találkoztam sorozatban, de nagyon régóta ismerem őt. Még anno a sorozatok nézése előtt tetszett a DBSK és sokat hallgattam őket, s bár nem ő volt a kedvenc, azért bírtam meg minden. Kicsit féltem a legelején, hogy milyen lesz színészként, de egy rossz szavam sincs.
1. Kim Sung Oh - Sadam: TEJÓÉG, TEJÓÉG. Most itt teszek egy nagy kijelentést: az összes látott sorozat karakterei közül az első helyre fészkelte be magát. Hogy lehet már valaki ennyire menő meg ennyire jó meg minden? Hát ez a pasi röhögve felkapta a hátára a sorozatot és végigsétált a 24 részen keresztül. Kérem szépen, ilyen az, amikor egy jó karakter egy jó színészt kap. Imádtam őt, minden egyes mozzanatát, és kicsit reméltem is, hogy sikerül véghez vinnie a tervét. Míg az éjjeliőrök dumálgattak meg minden, az ő oldalán folyamatosan folytak az események. Dejóó az a szám, amit mindig beraktak amikor tervezett valamit :D. Bár egy két lépését nem nagyon értettem, a sori végére minden tisztázódott. SPOILER: és a francba az egésszel, hogy kajak kinyírta Do Ha meg a herceg. SPOILER VÉGE. A színész az egyértelmű kedvencek közé verte be magát.

Történet: 7/10
Zene: 10/10
Színészek: 7/10
Karakterek: 7/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése