Sorozat: Bad Guys

Bad Guys

Műfaj: krimi, thriller, akció
Részek száma: 11
Dátum: 2014 
Csatorna: OCN

Ismertető: Oh Goo Tak egy már idős nyomozó, akit mindenki veszett kutya néven ismer. Oh Goo Tak egykor az egyik legjobb volt, de egy hatalmas trauma miatt kénytelenek voltak kirakni őt szakmájából. Azonban egy sorozatgyilkos miatt, akit a rendőrség sehogy sem tud elkapni, újra visszahívják, hogy oldja meg az ügyet. S mivel ez egy különleges eset, ezért 3 fura fickót vesz maga mellé a börtönből: Park Woong Cheol-t, avagy a gengszterek gengszterét, Jung Tae Soo-t, a profi bérgyilkost, és a pszichopata Lee Jung Moon-t. A három férfi tehát segíteni fog az összes különleges eset megoldásánál, melynek következtében faragnak a börtönben töltött éveikből. Azonban egyre több probléma merül fel, hisz Oh Goo Tak hátsó szándékkal alakította a különleges csapatot, ráadásul egyre több furcsa fazon jelenik meg, hogy a pszichopata Lee Jung Moon-t holtan tudják. 

Vélemény: Aki már egy ideje nézegeti a blogom illetve a facebook oldalam az tud róla, hogy mennyire nagyon vártam ezt a sorozatot. A sztori megtetszett, imádom a fordulatos, verekedős sorozatokat és filmeket, ebben pedig akció volt bőven. Azonban ParkHaeJin volt az, aki miatt olyan nagyon vártam. S lám nem csalódtam, hisz egy újabb kedvenc sorozatot tudtam le. Hogy miért is tetszett a Bad Guys? Először is azért, mert telis tele volt érzelemmel. Pedig az ember azt hinné, hogy egy olyan sorozat, ami 3 gyilkosról szól, az valami másra fektetné a hangsúlyt. Itt pont ellenkezőleg. Megismerhettük a "sötét" oldalt is, és betekintést nyerhettünk különböző bűnözők életébe, és megtudjuk, hogy (magától értetődően) mindennek oka van.
Mind a 4 férfi tele volt érzelmekkel, melyeknek legtöbbje negatív volt, mégis valahogy a jó szándék vezérelte az egész sorozatot úgy ahogy volt. S bár én teljesen a gyilkosok ellen vagyok (oké, ki nem) és egyáltalán nem tudom elfogadni őket, itt mégis elgondolkoztam, főleg ParkHaeJin karakterén. Mindenesetre tényleg lenyűgöző volt a másik oldalt is látni, és tetszett, hogy a sorozat főszereplői nem kimondottan jó karakterek, és örültem, hogy a romantika is mellőzve volt.
A másik dolog, ami még nagyon nagyon jó volt, hogy a sorozat újra és újra meglepett. Egyrészt olyan dolgok történek, amire nem számítottam, másrészt a sorozat olyan irányba megy el, ami teljesen meglepett. Azt hittem, hogy arról fog szólni az egész, hogy hogyan oldanak meg különböző eseteket, de meglepődve láttam, hogy nem - igenis egy komoly sztori a főszál, és igenis szép keretbe foglalták az egészet. Engem tényleg meglepett és le is nyűgözött a történet, érdekes volt, szívhez szóló is, és még tanultunk is valamit - kész főnyeremény. Komolyan mondom.
S ha ez még nem lenne elég, a sorozat nagyon figyel a színekre - természetesen a sötét árnyalatok dominálnak, a helyszínre, a háttérzenére, és egyszerűen minden másra annak érdekében, hogy tényleg az élet ezen oldalát láthassuk meg. Plusz a verekedős jelenetek nagyon jók voltak, totál élethű, szóval még ilyen téren sincs kifogásolnivaló. A vége pedig... hűha... hát én nagyon reménykedek egy második évadban. Hogy kinek ajánlom a sorozatot? Mindenkinek, aki szeretne 11 rész erejéig elszakadni a tipikus romantikus sztoriktól, aki egy kis izgalomra vágyik, és aki nem retten vissza egy kis vértől. Én mind a 11 rész élveztem, az utolsóra már nem is bírtam megvárni a magyar feliratot, annyira nagyon érdekes volt.

Zene: Mondtam, hogy a háttérzene nagyon szép volt, teljes egészében tükrözte a sorozatot. Sőt, még egy remek OST is született a sorozathoz, amit inkább a részek végén raktak be. Nekem nagyon nagyon tetszik, íme: 'Break Up'.

Szereplők: No végre, lássuk csak őket sorban - sorban.
Kim Sang Joong - Oh Goo Tak: Furcsa fazon, aki teljesen érzéketlennek néz ki, de miután látjuk, hogy milyen volt régen, és miért teszi azt, amit tesz, szerintem nincs olyan ember ezen a földön, aki nem értené meg. Őszintén, én ezt a színészt nagyon bírom, olyan tökéletesen hozza mindig a karakterét, egyszerűen kiáll és uralja az egész sorozatot. OhGooTak karakterével sem volt ez másképp, remekül helytállt, tökéletesen hozta a szerető apa, és őrült érzéketlen pasit is egyaránt. Bár a sorozat végénél picit haragudtam rá, de aztán a legvégén amikor bocsánatot kért attól a bizonyos valakitől, nagyon megsajnáltam. Tényleg rettenetes érzés lehetett egyetlen lányát elveszíteni, aki az utolsó családtagja is volt egyben. Egyszóval a karaktert azt totálisan meg lehetett érteni, szerintem az a normális, hogy igyekszik elkapni a lánya gyilkosát. Kim Sang Joon megint lenyűgözött, várom a következő sorozatát.
 Park Hae Jin - Lee Jung Moon: Hihetetlen okos srác, aki 38 pontot ért el a pszichopata teszten a negyvenből. Miután kikerül a börtönből csendes, hallgatag, csak akkor szólal meg, ha nagyon muszáj neki. Az ember azt hinné, hogy ez a pasi tényleg nagyon fura, holott a sorozat előrehaladtával megtudjuk, hogy mennyire jó ember (idézeteknél alul bizonyítááás) és hogy a szíve az biza aranyból van. Kétség sem fér hozzá, hogy nekem már az elején kedvencem lett, imádom a furcsa és dilis karaktereket. S szerintem a végén mindenki neki szurkolt a legjobban - én is reméltem, hogy mégsem gyilkos, vagy ha mégis, akkor kényszerítették vagy valami. Park Hae Jin-t imádom, egy az egyben, lassan kezd Kim Soo Hyun fölé érni, még 1-2 ilyen remek szereplés, és lehet átveszi nálam az első helyet. Itt ismét alkotott, imádtam, hogy nem a tipikus jófiút hozza, hanem a pszichopata gyilkost. A legidegesítőbb az, mikor egy színészt mind az 5-6 sorozatában ugyanabban a szerepben látsz. No itt nem volt ezzel probléma. A karakter tökéletesen illett hozzá, meglepődve láttam, hogy egy az egyben tényleg úgy nézett ki, mint egy pszichopata. A járása, a beszéde, a nézése - egyszerűen minden. Persze a külsőségekre is adtak: a haja és a ruhája és az sugallta, hogy ez a pasi nem hétköznapi. Én tényleg az Oscart adnék neki itt és most, mert hatalmasat alkotott, köszönöm neki, hogy ezt az oldalát is megmutatta, és azt is, hogy nem csak a jófiút hajlandó eljátszani. 
Ma Dong Seok - Park Woong Cheol: A  gengszterek gengsztere, kinek az alvilág a tenyerén van, ahol megjelenik ott ural mindent. S egyben a sorozat viccmestere is. Ha ő nem lett volna, akkor talán picit túl komoly lett volna az egész. Az elején elsütött egy pár vicces jelenetet, ami nagyon feldobta a hangulatát a sorozatnak. Az ő hátterével is bekavartak kicsit a dolgokba, mindenki összefüggött mindenkivel. A mivel betekintést kaptunk egy picit a hátterébe, ezért talán ő volt az a karakter, aki legközelebb áll a nézőkhöz a sori nézése közben. Valamint a gonosz oldala mellett megláthattuk, hogy ő amúgy egy rendes és hűséges férfi, aki utolsó erejéig védi szeretteit. Ma Dong Seok-ra rá kell varrni a gengszter szerepet, és soha többé le nem szedni róla, mert egyszerűen annyira jól hozta a formáját ő is, hogy néha totál elhittem, hogy ez a pasi nem színész. Na ő vele nem lenne baj, ha folyamatosan a gengszter formáját hozná, mert engem meggyőzött.
Jo Dong Hyeok - Jung Tae Soo: Tökéletes bérgyilkos, aki egy kisebb trauma miatt feladja magát a rendőrségen, és bűnhődik tettein. Ő volt az a karakter, akiről a legtöbbet tudhattunk meg (ParkHaeJin karakterét kivéve, mert neki az egész életét elénk rakták), mégis kicsit őt éreztem a legtávolabb magamtól. Nem a színésszel volt baj, hisz ő remekül hozta a csendes, de ugyanakkor lelkiismeretes gyilkost. Lehet nem is vele volt a baj, hanem a 3 másik karakter férkőzött túlságosan közel hozzám. De félreértés ne essék, nagyon szerettem őt is, egy percig sem untam azokat a perceket, ahol ő állt a középpontban. Egyszerűen csak egy arasznyival tényleg lejjebb csúszott. Jo Dong Hyeok-kal először találkoztam, én nem is tudom, hogy fogok ezek után tőle más sorozatot megnézni, főleg ahol nem bűnöző lesz, hisz annyira illett rá is a szerep, hogy szavakat nem találok. Vagy csak ez a 4 színész ennyire remek.

" Ha nem vagyunk rossz fiúk, a mennyország majd elismer minket. "
Oh Goo Tak

" Azokat az embereket, akiket megölt, tudja egyáltalán, hogy kik voltak ők? 
Jo Yong Seon, 46 éves. Csak azért, hogy támogassa a demenciában szenvedő édesanyját gondnokként dolgozott.
Gim Cheol Gyu, 57 éves. 
Csak azért, hogy fizesse a lánya tandíját éjjel-nappal buszt vezetett.
Park Seung Gun, 45 éves. Csak úgy, ahogy maga is, elvesztette az állását.
Gim Mi Jang, 25 éves. Hamarosan menyasszony lett volna.
Cho Jun Seok, 34 éves. A felesége temetéséről tartott haza... betegségben hunyt el.
Ha tényleg gyilkolni akar, a hozzám hasonlókkal végezzen. Ölje meg az olyan embereket, mint amilyen én is vagyok, az olyanokat, akik csak ártani tudnak másoknak. Miért próbálják az olyan emberek, mint mi, mindig bántani a másikat? Ha valaki más rosszat tesz, miért leszünk ugyanolyanok, és bántjuk egymást? Miért? "
Lee Jung Moon

Történet: 10/10
Zene: 10/10
Színészek: 10/10
Karakterek: 9/10

11 megjegyzés:

  1. Sziasztok!!

    Mivel bezárt a daddicts, és már a feliratokat sem lehet elérni (ezen a napon már a feliratok oldal is elérhetetlennek bizonyult), és ezáltal rengeteg feliratot nem lehet leszedni ázsiaékköveiről sem.

    Ezért indítani szeretnék egy oldalt, mely összefogja a lehető legtöbb feliratozót. Azokat is, akiknek nincs saját oldala.
    Keresést szeretnék indítani a feliratozók után. Úgy képzelem, hogy az oldal átmenet lenne a doramaone és daddicts között. Senkinek sem szeretném elvenni a fordítását, csupán egy linkel jelezném, hogy hol érhetőek el az adott dolgok.

    Az egyik legnagyobb oldal dőlt be, és szükség van az olyanok számára mint én, akik nem nagyon tudnak angolul, hogy legyen egy egységes oldal, ahol a legtöbb minden elérhető.

    Ezért ha tudtok olyanokat, akiknek nincsen saját oldala, és szívesen engedné, hogy a feliratait felrakjuk, akkor dobjátok be magatokat kérlek.

    Továbbá, ti engedélyeznétek e, hogy egy doramához kitegyem linket, hogy nálatok megtalálható, letöltethető.

    E-mail címem: rekatorok9313@gmail.com

    Előre is köszönöm a választ.

    Dahlia.

    VálaszTörlés
  2. Vélemény a GapDong után a Bad Guys-ról! Nálam is 1o/1oes mindkét sorozat...annyira izgalmas, tartalmas, hogy ezt szinte csak maratonban szabad megnézni, mert az ember a 1o körmét rövidre maníkürözi a fogaival a következő részig. Igazi gyöngyszem ez a sorozat.Kemény krimi, de kihagyhatatlan..Psziho-analitikája nagyon jól felépített, 1 perc felesleg nincs benn.A gensztervilág megint egy új oldaláról mutatkozott be...Kata58

    VálaszTörlés
  3. Lehet kellene csinálni egy szuper linket is, mert van amikor a nagyon jó kifejezés kevés! Kata58

    VálaszTörlés
  4. Ugyan olyan selfiebotom van��������

    VálaszTörlés
  5. Huuu. most került sorra nálam...3. rész...körmöm az már nincs...és mi lesz még. Most lazításként kicsit utána olvasgatok....Jó lesz ez .-))

    VálaszTörlés