Sorozat: Pinocchio

Pinocchio

Műfaj: romantikus, melodráma
Részek száma: 20
Dátum: 2014 - 2015
Csatorna: SBS

Ismertető: A média gyilkos tud lenni. Szó szerint. Ez történt szegény Ki Ha Myeong családjával is, amikor édesapját gyáva és menekülő embernek titulálta a média, egy riporternő, Song Cha Ok közreműködésével. A sztorija röviden az, hogy tűzoltóként dolgozó édesapját egyik este riasztották, így ő és a csapata rohantak, hogy életeket mentsenek. Azonban a tűzoltók a halálba rohantak, ráadásul teljesen feleslegesen, hisz senki sem volt bent az épületben. A robbanás következtében Ki Ha Myeong édesapja teste eltűnt, a társai viszont mind meghaltak, egy Pinokkió pedig azt állította, hogy látta a férfit, így természetes, hogy mindenki hisz neki. S megtörtént a tragédia: a hatalmas nyomás következtében Ki Ha Myeong és anyja leugranak egy szikláról, azonban a kisfiú szerencsés módon túléli, és egy öreg bácsika találja meg, aki azt hiszi, hogy a víz Istenek visszaadták a harminc éve meghalt fiát. Így a kisfiú Choi Dal Po néven fog élni. A történet másik főszereplője Choi In Ha, kinek nagyapja ugyanaz a bácsika, aki Ki Ha Myeong-ot örökbe fogadta. A két fiatal egy fedél alatt fog élni, s a fiú szép lassan bele is szeret a lányba, azonban fájdalmas módon Choi In Ha édesanyja az a riporter, aki "meggyilkolta" Ki Ha Myeong családját. Az iskola elvégzése után Choi In Ha riporterként akarja folytatni (ami nehezen megy, mivel Pinokkió szindrómában szenved), s a fiú is csatlakozik hozzá, hogy a média erejével tisztázhassa édesapja nevét, és bosszút állhasson Song Cha Ok riporternőn.

Vélemény: Aki már egy ideje követi a Facebookos oldalam, az tudja, hogy mennyire nagyon tetszett a sorozat az elején és közepén, konkrétan tényleg 'tökéletes' volt az egész. De persze a vége felé ez is elkövetett egy-két hibát, ami picit rontotta a hangulatot. No de először a jó dolgokat. A sztori az, ami a legjobban megfogja az embert, hisz érdekes, fordulatos, izgalmas és szívszorító, szóval tényleg csudaérdekesen kezdték és alakították a történetet. 
Volt ahol nevettem, volt ahol majdnem megkönnyeztem. Szóval tényleg, kezdés, és a sztori tökéletes. A szerelmi szál is aranyos volt, bár nekem a két főszereplő karakter kicsit olyan semmilyen volt, a sztori forgatta őket, nem ők a sztorit. Arra is figyeltek, hogy a nézőknek ne kelljen nagyon fájjon a szívük amiatt a bizonyos második miatt, hisz szépen megoldották ezt is.
Azonban a két főszereplő között volt egy olyan tipikus 'se veled se nélküled' időszak, ami teljesen érthető volt, viszont ahogyan összejöttek utána már fura.
Kellett volna egy jó erős kiváltó ok, vagy akármi. Kicsit olyan volt, mintha a főhős gondolt volna egyet és kész. De ettől el lehet tekinteni. Azonban a legnagyobb hiba a sorozatban, az az, hogy a főhős bátyja egy idő után eltűnik a képből. Nem is emlékszem, hogy melyik részben, de valamikor akkor, amikor lecsukták, annak a résznek a végén amikor mutatták, hogy mi lesz a kövi epizódban ott elkezdtek valamit a srác ügyészével. Gondolom idő közben megváltoztatták a sztorit, ami bizony hatalmas nagy bukta volt, főleg mert érdekelt mi lesz.
Hisz az izgalom és a fordulat ez miatt szépen lecsökkent, és a néző azt az egyetlen pillanatot várta, amikor történik végre valami. A vége jó volt, szépen lezárták, mégis hiányzott nekem egy ici pici szikra, vagy akármi, amivel olyan széppé tették volna a végét, mint amilyen szép volt az eleje a sorozatnak. Végül is összefoglalva, a sorozat nagyon érdekes volt, én tényleg imádtam és izgatottan vártam hétről hétre az új részt. Aki szeretne egy érdekes és fordulatos sorozatot látni, annak kötelező ezt megnéznie, még ha nem is szereti a színészeket. Engem megfogott. Az utolsó részeken meg csak át kell siklani és kész.

Zene: Igen, ez volt az a tipikus másik hiba, hogy egy igazán jó OST sem volt benne. Hiányzott egy olyan szám, ami megfogott volna, amit letölthettem volna a telefonra. Talán ez az egy ami az elmegy kategóriába tartozik: Roy Kim.

Szereplők: A 5 főszereplőt lássuk csak külön-külön. Figyelem, a szereplők jellemzése spoilert tartalmazhat, szóval csak azok olvassák el akik már látták!
Lee Jong Suk - Choi Dal Po/Ki Ha Myeong: Olyan lelkesen kezdtem neki, hogy hátha valami újat látok most végre Lee Jong Suk-tól, de sajnos csalódnom kellett. Hozta azt a tipikus formáját, amit az összes sorozatában elsüt. Nem rossz ez a karakter, de nekem kicsit elegem van már belőle, igazán látnék valami újat is, hisz így még csak megítélni sem tudom, hogy milyen színész. Minden esetre, ez már késő bánat. Ki Ha Myeong egy elég pórul járt pasi, hisz szülei egy hatalmas katasztrófa áldozatai, ráadásul a "testvére" lányába szerelmes. Jó össze jött neki az élet, nem mondom. A karaktere nekem kicsit depis volt, bár ez érthető. Tetszett az az elszántság, amit tanúsított végig, és az is, hogy mindenképp a jó oldalon akart állni. A riporterekről és a médiáról megvan nekem a magam véleménye, nem kezdem el kibontani, mert akkor teljesen bolondnak néznétek, de már saját bőrömön megtapasztaltam, hogy milyen hazug a média, és hogy mennyi a buta és naiv ember, akik elhiszik mindazt, amit a hírekben adnak le. Szóval én soha nem nézek híreket, utálok mindent, ami a médiával kapcsolatos, így Choi Dal Po nézeteit tökéletesen támogattam végig.
Park Shin Hye - Choi In Ha: Szegény lány egy elég furcsa betegséggel van megáldva, hisz ha hazudik akkor elkezd csuklani. Így aztán igazán nehézkes életet él. Mellesleg vicces, aranyos, és rendes is, szóval a karakter igazán remek volt. Bár ahogy már említettem párszor, a színészek nem tudták igazán kezelni ezt a remek sztorit, inkább csak sodródtak az árral, ami hol jó volt, hol nem. Choi In Ha-t én személy szerint nagyon megkedveltem, nem egyszer csalt mosolyt az arcomra a folyamatos csuklása, vagy éppen az, ahogyan hozzáállt egyes dolgokhoz. Tetszett, hogy segített szerelmének, még ha a saját anyjáról is van szó (no igen, aki ugye gonosz).  Park Shin Hye-t nagyon nem szeretem, szerintem a régebbi olvasóim tudják ezt, azonban meg kell most dicsérnem őt, végre nem bőgte végig az egész sorozatot, és végre egy normális szerep is jutott rá. Végre, végre valahára.
Kim Young Kwang - Seo Bum Jo: Anyuci kicsi fia, aki mindig mindent megkapott életében. Rendes fickó, van benne egy csöpp beképzeltség, de ez érthető. Talán ő volt a legszerencsétlenebb karakter az egész sorozatban, hisz rajta csattant a legnagyobb ostor. A karaktert nagyon szerettem: aranyos volt, vicces és ugyanakkor hihetetlen jó ember is. Én azt mondom, hogy az összes karakter közül ő volt az igazi riporter. Tényleg gratulálni tudok a karakternek, a szemünk előtt vállt egy kis gazdag ficsúrból igazi riporter. Talán az ő karaktere volt a legjobb (kivéve a bátyóót). Kim Young Kwang-ot én nagyon nagyon szeretem, annyira örültem, amikor megláttam, hogy ő is fog szerepleni a sorozatban. Bár kicsit féltem attól, hogy nagyon fogom sajnálni, amikor megkapja a végleges visszautasítást, de szerencsére legalább ezért nem kellet bánkódnom. Kim Young Kwnag remek színész.
Lee Yoo Bi - Yoon Yoo Rae: Gyenge lelkű lány, aki igyekszik erősnek mutatni magát, és keménynek. Egyértelmű, hogy ő volt a sorozat legvidámabb és legélénkebb karaktere, néha a sok szomorúság meg komolyság közepette nagyon jó volt a karakterével találkozni. Örülök, hogy végül neki is sikerült megtalálnia a szerelmet. Amúgy ez a lány ez eszméletlen vicces volt, néha nagyon nagyon röhögtem rajta. Tényleg. A színésznővel először találkoztam, én őszintén nagyon megkedveltem.
Yoon Gyun Sang - Ki Jae Myeong: Három mondat. 1, A sorozat legjobb karaktere. 2, Emberiségből ötöst érdemel. 3, Aki nem hiszi, járjon utána.
Naoké, kicsit bővebben. Tényleg nagyon nagyon, de nagyon megszerettem. Aranyos volt, rendes és még titokzatos is, plusz az az izgalom, amit a sorozat közben éreztem, az mind az ő karakteréhez köthető, hisz vele történtek a legérdekesebb dolgok. Igazán sajnálom, amiért később nem kapott több szerepet, nekem nagyon hiányzott az utolsó részekből, alig vártam a pillanatot, hogy legalább egy kép erejéig, de mutassák már, hogy mi van vele. A színésszel először találkoztam, de nekem nagyon szimpi lett.

" Így lett hős a bátyámból. Egy hős, aki elmondta a világnak, hogy tévesen ítélték meg az apánkat. Tizenhárom év után végre hallhattam a  bocsánatkérést, amiért akár az életemet is képes lettem volna odaadni.
A hírek, amik tizenhárom évvel ezelőtt szörnyeteggé tették az apám, most hőst csináltak a bátyámból. A hírek elrejtették a bátyám hibáit a nyilvánosság elől... Csak a jó cselekedeteiről számoltak be a világnak. A világ dicsérte minden apró tettét, míg végül a bátyám hangja és karaktere olyan nem lett, mint a hamelni patkányfogóé, aki megbabonázta a város gyermekeit, 
hogy aztán uralhassa világot. "

" Amikor a média hatalmáról beszélünk, azt szoktuk mondani, hogy a toll élesebb a kardnál is. És mivel a toll élesebb a kardnál, ezért nagyobb sérüléseket is okozhat. "

Történet: 8/10
Zene: 7/10
Színészek: 8/10
Karakterek: 8/10

2 megjegyzés:

  1. Be kell vallanom, nem volt egy könnyű sorozat! Én a vége felé elég unalmasnak találtam.. beszéltük is Colette-tel, hogy több is lehetett volna benne a romantika, az valahogy nagyon kimaradt. Az eleje valóban izgalmas volt, de a vége felé már nem... egyszerűen lezárták az ügyet és elvarrták a szálakat. Én a hatalmas felhajtás után (hogy Gi Myeong megbosszulja apját és mit tett ezért) valami nagyobb volumenű dologra számítottam, de elintézték annyival, hogy a mamit börtönbe küldték. Ez elég semleges volt. :( A betétdalokat viszont eltalálták. Nagyon tetszett, ahogy visszaadta a sorozat hangulatát. Mindenesetre nem bántam meg, hogy lefordítottuk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem is nagyon jó volt az eleje, már csak azért is érdemes megnézni... aztán a végét meg ki kell bírni...
      Köszönjük a fordítást! :D

      Törlés