Sorozat: Gu Family Book

Gu Family Book ~ Kang Chi, The Beginning

Műfaj: fantasztikus, romantikus, melodráma, történelmi
Részek száma: 24
Dátum: 2013
Csatorna: MBC

Ismertető: A történet a főhős, Kang Chi szüleivel indít. Apja, Wol Ryung egy gumiho, kinek feladata a hegy védelmezése. Egyetlen emberbarátja figyelmezteti mindig arra, hogy ne segítsen az embereken, hisz nem változtathatja meg azok sorsát. Egyszer aztán szemtanúja lesz, ahogyan egy nemes lányt, kinek apját árulóként megölték, gisaeng házba akarják bevinni. Csakhogy a lánynak esze ágában sincs ezt megtenni ezért kikötözik a szégyenfához ahol három teljes napig éheztetik. Wol Ryung folyamatosan figyeli a lányt, de nem segít neki, legfőképp barátja folytonos figyelmeztetése miatt. Azonban a lánynak sikerül megszöknie és amikor beszökik az erdőbe a gumiho elhatározza, hogy mégis segít neki. Elviszi rejtekhelyére, ahol hamar egymásba szeretnek (a lány nem tudja, hogy Wol Ryung gumiho), a férfi pedig belekezd a 100 napos imába, hogy emberré válhasson. A dolgok azonban tragikussá válnak, a gumiho meghal, a lány pedig rájön, hogy terhes lett a 'szörnyetegtől'. Miután megszüli a gyermeket meg akarja ölni, de megesik rajta szíve így egy kis kosárkával a folyóba teszi és útjára engedi. Ez a kisfiú a mi főszereplőnk, a félig ember félig gumiho fiú, aki családjával békességben él míg rá nem jön, hogy micsoda is valójában.

Vélemény: Ezt a sorozatot is már nagyon régóta tervezgetem megnézni, aztán most valahogy megjött hozzá a kedvem nagyon. Amit az ismertetőben leírtam az tényleg csak a bevezető, sokkal összetettebb a sorozat, sokkal több minden történik. Őszintén nekem az első 2 rész tetszett a legjobban. Aranyos volt, szép, érdekes, és olyan kis világot mutattak be nekünk, ami tényleg nézetteti magát.
Wol Ryung és szerelme nagyon aranyosak voltak, élveztem nézni ahogy egymásba szeretnek, hisz tényleg egy nagyon szép szerelmi sztorit kaptunk. A harmadik részben azonban megjelennek igazi főhőseink. Kicsit sajnáltam a váltást, de mivel 3 nagyon kedvenc színészek került a képernyőre, ezért elhihetitek, hogy nem bosszankodtam nagyon sokáig. Na és akkor lássuk csak a sorozatot.
Mint mindennek, ennek is van egy jó és rossz oldala. Kezdjük ez utóbbival. Ez a sori is bebizonyította, hogy a koreaiak hiába olyan jók a történetek megalkotásában, a fantasy műfaj valahogy nagyon távol áll tőlük. Ez mutatja, hogy amikor a gumihok átváltoztak inkább vicces volt, mintsem félelmetes. Seung Gi karakterének zöld kontaktlencséje pedig az esetek 95 százalékában kancsi volt. 
Másik dolog, ami néha nagyon vicces volt, az az, ahogyan a főhősök bámulják egymást. Megy a csodaszép szám a háttérben, ők pedig több percen keresztül bámulnak egymás szemébe és ennyi. És a legjobb, hogy ez nem csak a romantikus jeleneteknél volt. Ezeket a részeket én többnyire felgyorsítottam mert nem éreztem szükségességét 5 percnek keresztül nézni ahogyan ők bámulják egymást.
És a harmadik kivetnivaló az maga a sorozat vége volt. SPOILER: nem értem a
koreaiaknál ezt a berögzült hülyeséget, hogy valakinek a leszármazottja (vagy reinkarnációja) ugyan az a személy. Nem, nem ugyanaz. Teljesen más valaki tök más személyiséggel, nincsenek közös emlékek, nincsenek érzések. Semmi. Tény, hogy tudtam mi lesz a sorozat vége, ennyire nagy hülyeségre azért én sem számítottam. Egyáltalán nem azzal volt baj, hogy meghalt a csaj, tényleg nem.
Hanem azzal az utolsó 10 perccel. Valami borzasztó volt, el sem hittem, hogy ennyire el lehet rontani egy sorozat végét. Akármennyire dramatikusan és szépen csinálták meg, akkor is sütött róla, hogy a hülyeség tetőfokát verdesi. SPOILER VÉGE. Szóval igen, mint látjátok van benne egy két nagyobb baki és kifogásolnivaló, de azért szerencsére ebben a sorozatban is a jó oldal dominál.
Ami a legjobb volt, az maga a sztori. Nagyon megkapó, tényleg olyan történet, ami önmagát nézetteti. Jó akció, csodaszép romantikus, és megható drámai jelenetek gazdagítják a sorozatot. Érdekes volt, ahogyan egyre közeledtünk a történet vége felé. Az is, ahogyan a karakterek változtak, hisz rengeteg mindent éltek át rövid idő alatt. Nagyon sok szerethető figura volt a sorozatban.
Ők pedig nagyon sokat dobtak az egészen, az izgalmas sztori mellett az ők sorsáért is aggódhattunk. Maga a látvány szép volt, a ruhák gyönyörűek, a gumihos repülő kis kék bigyók pedig eszméletlen szépek. Mást nem is igazán tudnék mondani. Őszintén én tényleg sokkal jobban szerettem az első 2 részt, nem bántam volna, ha az a sztori folytatódik tovább, azokkal a főhősökkel.
Tehát összességében, szerintem nem volt rossz sori. Aranyos, szerethető karakterek, csodaszép zenék, izgalmas részek, és nagyszerű bevezetés (a végéről inkább nem is beszélek megint, mert csak felidegesítem magam). Ha valaki megkérdezné, hogy ajánlom-e a sorozatot, akkor egyértelmű igen lenne a válaszom, de nem kell egy nagyon lenyűgöző sorira számítani, hisz megvannak a maga hibái.

Zene: Valami eszméletlen volt. A háttérdalok csodaszépek voltak (a történelmi sorikban mindig, de itt feltűnően jók voltak), a zenék pedig valami csodálatosak. Kedvencem a 'My Eden' c. szám lett amit sajnos csak az első 2 részben hallhattunk. Második kedvencem az 'Only You' lett, ami szintén nagyon szép. De az albumot letöltve 15 fájlt tartottam meg, szóval szerintem töltsétek le az egészet.

Szereplők: Na és akkor lássuk csak a főhőseinket sorjában.
Lee Seung Gi - Choi Kang Chi: Aranyos, izgő mozgó, hűséges srác, aki 20 éves koráig tökéletes békességben él mostohacsaládjával, értük pedig bármit képes megtenni. Kang Chi volt az a karakter, akinek a legtöbbet kellett volna változnia, mégis teljesen ugyanolyan maradt, mint amikor minden rendben volt. Megrázta a dolog, de utána teljesen ugyanolyan maradt. Mondjuk ez az új szerelmének is köszönhető, de én azért egy pici karakterfejlődést nem bántam volna. Alapjáraton viszont egy nagyon jó kis srácról van szó, érdekes volt, ahogyan szép lassan legyőzi a félelmét és ahogyan megtanulja kezelni a gumiho oldalát is. A haja viszont borzalmas. Pont. Lee Seung Gi ismét bebizonyította, hogy hozzá a cuki mosolygós karakterek illenek, akik olykor nagyon tudnak verekedni, olykor pedig olyan kis hülyék, hogy az eszem megáll.
Bae Suzy - Dam Yeo Wool: Kislányként rádöbbent arra, hogy nem tudja megvédeni magát, ezért apjához ment segítségért, aki kardforgatásra tanította, így nem csoda, hogy a női teendők nem igazán mennek neki. Suzy karakterétől féltem a legjobban. Ő is azon színésznők köreibe tartozik, akik se nem tehetségesek se nem szépek, mégis 1-leghíresebbek, 2-a rajongótáboruk az eget verdesi. Nem értem. Tény, hogy sikerült úgy eljátszania a karakterét, hogy ne utáljam meg, de a mimika, amit a sorozatban produkált az valami borzalmas. Sírni pedig soha sem szabad ezt a színésznőt hagyni, mert akárhányszor elkezdett pityeregni én elkezdtem nevetni kínomban. Szóval igen, egy elég kidolgozatlan karakter, ami legfőképp a színésznőnek köszönhető, de valahogy túl kell tenni rajta magunkat. Suzy szerintem inkább énekeljen, tényleg ne rontson el több karaktert azzal, hogy mindenáron színészkedni akar. Nagyon nem kéne.
Yoo Yeon Seok - Park Tae Seo: Egy aranyos, családját féltő, rendes srác, akit teljesen megtör szülei halála. Picit elveszíti az eszét, de aztán hamar rájön, hogy melyik oldalon van a helye. Yoo Yeon Seok nekem mostanság egyre jobban nő a szememben. A múltkori történelmi filmben eszméltem rá, hogy mennyire jól mutat ezekben a ruhákban, nagyon sajnálom, hogy nincs (még) történelmi sorozata, amiben abszolút főszereplő, mert tényleg nagyon, de nagyon ráillik. Szerintem első koreai színész, aki jobban mutat ezekben a ruhákban mint a modernekben. Remélem, hogy hamar nagy hírnévre tesz szert, hisz tényleg egy hihetetlen jó színészről van szó, itt is tökéletesen játszott, néha még én is elgondolkodtam, hogy na akkor most vajon elárulja őket vagy sem. A karaktere a legszerethetőbb volt az egész sorozatban, érte izgultam a legtöbbet. Yoo Yeon Seok pedig szerintem legjobbak között van. Pont.
Lee Sung Jae - Jo Gwan Woong: Történetünk főgonosza, aki mindenféle kegyetlenséget művel, s még élvezi is. Legjobb barátját is képes volt elárulni. Sung Jae is nagyon jó színész, remekül hozta ezt a velejéig romlott hapsit, akit legszívesebben egy kis kanál vízben fojtanék meg. Amúgy vicces, mert már csak Kang So Ra hiányzott ahhoz, hogy összeálljon a Warm and Cozy-s 2 párosunk, hisz Kim Hee Jung is szerepelt Tae Seo anyjaként. Jó volt őket nagyon így is látni, tényleg csak a So Ra hiányzott. No de lássuk csak akkor a mi főgonoszunkat. Természetesen alig vártam a pillanatot, amikor végre orra esik és abbahagyja a gonoszságait, erre azonban jó sokat kellett várnunk. Addig meg a fene megeszi az embert, hogy mikor győzik már le őt végre. Erről szólt az egész sztori, azonban kicsit többre számítottam. Valami nagy tőrbecsalásra vagy bármi, ez így nekem túl egyszerű volt, megcsinálhatták volna hamarabb is. Nem kellett túl sok ész hozzá.
Lee Yoo Bi - Park Chung Jo: Tae Seo testvére, aki bár készségesen megy férjhez, ha azon szülein segít, szíve mégis Kang Chi-ért dobog. Miután édesapját megölik eladják gisaengnek. Őszintén azt gondoltam, hogy az ő sorsa is Kang Chi anyjához hasonló lesz, neki azonban volt egy kicsike esze, és próbálta a legjobbat kihozni a helyzetből, bár tény, hogy közben el is vesztette becsületét. Most lehet vitatkozni, hogy melyik a jobb verzió. Tetszett, ahogyan a legvégéig megmaradt jónak, nem kezdett el hisztérikázni, nem kezdett el gonoszságokat forralni. Bár a színésznő nekem a legantipatikusabb színésznők királynője (nem tudom miért, talán a legújabb történelmi sorozatos karakteréért) így egész végig gyanakodtam rá, hogy na mikor fogja elárulni Kang Chi-t, vagy bárki mást. Szerencsére ilyen nem történt, jó karakter volt, a színésznőnek viszont szintén nagyon van mit fejlődnie, néha a mimikája teljesen értelmezhetetlen néha pedig röhejes volt, de legalább jó úton halad.
Sung Joon - Gon: Yeo Wool testőre, gyerekkoruk óta együtt vannak, együtt gyakorolnak, mindenhova együtt mennek, így nem is értem, hogy Yeo Wool hogy nem kezdett el érdeklődni iránta, amikor a Gon-ra elég volt ránézni és sütött róla, hogy mennyire szerelmes. Az olvasóim tudják, hogy nekem Sung Joon a szívem csücske, nagyon szeretem őt, így hatalmas meglepetésként ért amikor megláttam őt a sorozatban. Nem tudtam, hogy ő is szerepel benne, különben hamarabb elkezdtem volna. Gon karaktere is nagyon szerethető volt. Csendes védelmező típus, aki halálra tudja aggódni magát a szeretett nőért, és egyszerűen mindent, de tényleg mindent hajlandó megtenni érte. Nem bánja, ha nem szeretik viszont, az a fontos neki, hogy szerelme boldog legyen. Alapjáraton nem biztos, hogy bírtam volna, ha egy ilyen főhős a pasi, de mivel ő mellékszereplő volt, plusz Yeo Wool karaktere nem volt a legjobb, így azt mondogattam, hogy na te majd találsz magadnak egy sokkal sokkal jobbat. Sung Joon-ról már nincs is mit mondanom.
Choi Jin Hyuk & Lee Yeon Hee - Wol Ryung & Yoon Seo Hwa: Igen, ők ketten voltak azok, akiket elnézegettem volna 24 részen keresztül. Wol Ryung karaktere valami eszméletlen aranyos volt, majd elolvadtam amikor hozta a sok pillangót meg virágot a lánynak. Még egy ilyen cuki gumihot komolyan. Seo Hwa már más tészta. Az elején tetszett, ahogy ellenállt és a becsületét tartotta a legfontosabbnak, az is, ahogyan beleszeret a fiúba. Ott akartam ki, amikor elárulta. Oké, hogy megijedt, persze jogosan, de amikor elvezette a katonákat a sráchoz azt hittem leütöm. És utána még csak meg sem bánta, hanem meg akarta ölni a gyereket. Fúj. Igen, sikerült a 2. részt a legundorítóbb női karakter címmel zárnia. A sorozat végén azonban kicsit feloldódott ez a cím, de tényleg soha nem fogom elfelejteni, mennyire utáltam ezt a karaktert. Choi Jin Hyuk-nak eszméletlenül áll ez a szerkó, nem is értem, miért nincs olyan sori, amiben így néz ki, no meg főszereplő. Szerintem nagyon jó lenne.

Történet: 7/10
Zene: 9/10
Színészek: 8/10
Karakterek: 8/10

2 megjegyzés:

  1. Hogy én mennyire egyet értek... :DD Suzykám csak énekeljen... Nem értem az embereket... A rajongótáborát a Miss A-nak köszönheti, és az ének tudásának.. Minek kell őt isteníteni a doramákban?!! Ahhhgfg ezzel az elfogultsággal tesznek tönkre emberek egy jó sorozatot.. Mert nem ám azért kap szerepet mert eszméletlen színésznő... A-a>.hanem hogy""Nézetsééég yeeey!""" :d
    Iggeeeen ♥ Wol Ryung karaktere.. *-* UHHG Forr a testem x"DDD De az a ribanc hogy el árulta... EHGGJ MEG HOGY NEM ISMERI FEL?!!! HOGY A PITLIBE NE?? XD ugyan az a cuki muki maradt.. Meg az a szüléses rész... én akkor voltam rosszul... Szószerint hányingerem volt ettől a nőszemélytől... A végén nem is enyhült meg a szívem ... Nem ám!! >:( Haragtartó vagyok!! >.<" :CCC ehh

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony, sajnos így van :-/.
      Hát igen... én is nagyon haragudtam rá...

      Törlés