Sorozat: Who Are You - School 2015

Who Are You - School 2015

Műfaj: dráma, iskolai, misztikus, romantikus
Részek száma: 16
Dátum: 2015
Csatorna: KBS2

Ismertető: Eun Bi egy árva lány, aki egy kicsi város árvaházában nő fel. Kedves lány, dolgozik is és a 'testvérei' nagyon szeretik őt. Egészen más a helyzet az iskolában, hisz 3 lány folyamatosan terrorizálja őt. Eun Byeol egy jómódú családban nő fel, rengeteg barátja van, nagyon jól tanul, modora azonban hagy némi kivetnivalót maga után. Megtudja, hogy van egy ikertestvére (Eun Bi), így anya szerepben mindig ajándékokat küldözget neki. A történet ott kezdődik el, amikor Eun Byeol oda megy osztálykirándulásra, ahol ikertestvére él. Eun Bi öngyilkosságra készül, de ikertestvére megmenti és ő hal bele. Erről azonban senki sem tud, maga Eun Bi sem, hisz elveszti emlékezetét, így Eun Byeol-ként fog élni annak édesanyjával. Belecsöppen egy olyan életbe, ahol rengeteg barátja van és ahol nem kell nélkülöznie semmit, sőt, még a szerelem is megtalálja. Azonban hamarosan rájön, hogy valami vagy valaki kísérti és szemmel tartja őt.

Vélemény: Nagyon sok jót olvastam a sorozatról, így végül felkerült a listámra, idén januárban pedig el is kezdtem megnézni. Nem meglepő, hogy nagyon nagy reményekkel kezdtem neki a sorozatnak, szerintem ez a legfőbb oka annak, hogy túl nagyot koppantam. A felét bírtam végignézni, aztán majdnem fél éves kihagyással a másik felét. Én azt gondolom, hogy kellett nekem ez a szünet közé, mert lehet, ha januárban magamra erőszakoltam volna a másik felét, akkor szörnyűket írtam volna most a bejegyzésbe.
Ami természetesen nem lenne teljesen igaz. A sztori alapjáraton szerintem egy nagyon érdekes, izgalmakat és fontos mondandókat hordozó történet lenne, amit nehéz megvalósítani, így nem meglepő, hogy nem is sikerült teljesen. Nem mondom azt, hogy elrontották az egészet, mert ez sem lenne teljesen igaz. Hogy őszinte legyek nekem a főhősnővel és az őt alakító színésznővel volt a legnagyobb bajom, s mivel ő volt a történet fő fő szereplője, ezért totál érthető az, hogy elég sok kivetnivalót hagyott maga után.
Nekem őszintén a vontatottsággal volt a legnagyobb bajom, 16 rész nagyon sok volt ennek a sztorinak, rengeteg felesleges beszólogatós, civakodós jelenet volt benne, amik egy idő után már a könyökömön jöttek ki. Talán a 8 rész lett volna tökéletes az egésznek, hisz alapjáraton sem mentek nagyon rá a mellékszereplők saját kis történeteire, így a 8 rész talán elég lett volna arra, hogy ezt a sztorit szépen kidolgozzák mindenféle nyúzás nélkül.
A másik dolog, ami a vontatottság és a főhősnő mellett volt, az maga a szerelmi szál. SPOILER: Őszintén én mind a két fiút nagyon megszerettem, mindketten nagyon rendesek voltak a maguk módján. A baj csak az volt, hogy végül Han Yi An lett a választott, ami több szempontból is rossz volt. Egyrészt nem értem, hogy miért megint a helyes, híres, életében minden tökéletes fiúba kellett beleszeretni, amikor ott volt a törődésre vágyó, lelkileg sérült srác, akinek a lány jelentette mindent az egész világon.
A koreaiaknak ezt még nagyon a fejükbe kell kaparni, hogy ez így nem okés. A másik dolog, hogy a sztorihoz sokkal jobban passzolt volna, hogy Eun Bi (mivel annyira különbözik nővérétől) ezért egy teljesen más fiúba szeret bele, erre pedig tökéletes lett volna Tae Gwang karaktere. Egyszerűen csak tényleg jobban mutatott volna, sokkal több értelme is lett volna így rendezni a dolgokat. Ezek lettek volna azok a dolgok, amit a sorozat ellen hoztam fel, szerintem elég komoly dolgok.
De, hogy ne csak rossz dolgokról beszéljek mindenképp meg kell említenem, hogy egy remek sztoriról van szó. Sok dolgot próbáltak beleszorítani, mint a fiatalság, iskolai erőszak, tanár-diák kapcsolat, családi ügyek, barátság, szerelem és még sorolhatnám a végsőkig. Ezeknek a nagyját sikerült szépen és értelmesen belevinni a sztoriba, ami érdekessé, meghatóvá és izgalmassá teszi. Plusz nem egy mindennapi történetről van szó, ami úgy szintén vonzza a nézők többségét, legalábbis szerintem.
A legtöbb karakter szerethető, a két főhős srác pedig főleg, szóval miattuk is érdemes belekukkantani. Tetszett, a két lány közötti eltérés is, szintén érdekessé tette a sztorit. Összességében én semmiképp sem bántam meg, hogy megnéztem, bár tény, hogy az a fél éves szünet nekem sokat segített azon, hogy megnézzem a teljes sorozatot. Nem tudom, hogy aki egyben nézte, az mit gondol róla, nekem így nagyjából tetszett az egész. A magyar felirat (ismét) HaNeul érdeme, aki befejezte a sokak által várt, abbahagyott fordítást. Nagyon szépen köszönjük! :)

Zene: Ha valamit nagyon tudok dicsérni, akkor az ez. Gyönyörű számok születtek a sorozathoz, amiknek az éneklés nélküli verziója is gyönyörűen mutatott, sokszor be is játszották őket, ami külön piros pont. Kedvencem ezek lettek: Baechigi 'Fly With The Wind', Yoon Mi Rae 'I Will Listen To You', Jonghyun és Taemin 'Your Name', Tiger JK 'Reset', Byul 'Remember', Yook Sungjae 'Love Song'. Huh, jó kis lista lett.

Szereplők: És akkor lássuk csak történetünk főhőseit, külön külön.
Kim So Hyun - Lee Eun Bi / Ko Eun Byeol: Eun Bi kedves, segítőkész lány, akit folyamatosan terrorizálnak az iskolában. Ezzel szemben ikertestvére beképzelt, makacs és mindene megvan, rengeteg baráttal is büszkélkedhet. Ahogy fent is mondtam, nekem a legnagyobb problémám a két lánnyal és a színésznővel volt. Hiába van már viszonylag régóta a szakmájában, én semmi fejlődést nem érzékelek rajta. A két lány elég sokban különbözött egymástól, a színésznő mégsem igazán tudta mimikájában megkülönböztetni a kettőt, amin szerintem elég sok minden bukott. Bár a lányok szerethetőek voltak a maguk módján, mégsem igazán éreztem őket annak, inkább kicsit taszítottak, nem igazán érettem, hogy lehet belé szerelmes két ilyen rendes srác. S mint mondtam, mivel a szokásosnál nagyon szerep jutott a főhősnőnek, ezért talán ezen bukott a legtöbb minden. Remélem a jövőben valamit fejlődni fog a színésznő, mert ha ilyen marad, akkor az nagyon nem lesz okés. Szorítok neki.
Nam Joo Hyuk - Han Yi An: Egy aranyos, rendes srác, akinek az úszás az élete, no meg édesapja. Han Yi An karaktere szerintem nagyon szerethető volt, legfőképp amiatt, hogy nem volt túlságosan beképzelt. Ha nem lett volna az a bizonyos második fiúnk (aki viszont elcipelte a hátán az egész sorozatot), akkor biztosan nagyon megkedveltem volna. Tetszett, ahogyan szépen levezették, hogy valójában melyik lányba is szerelmes, de az is tény, ha nem néztek volna ki egyformán, nem közeledett volna felé, nem lett volna vele annyira aranyos, rendes és közvetlen, így nagyon nem tudjuk elszakadni attól, hogy mégis csak Eun Byeol miatt lett szerelmes a másik lányba. Én őszintén nem neki szorítottam, fent is elmondtam, hogy miért. Nálam mindig a sajnálatra méltó, írtó rendes, a lányért mindent megtévő férfi 'mellék'karakterek a nyerők, így ez esetben is így történt. Joo Hyuk szerintem egy nagyon kedvelhető srác, remélem a jövőben többször is találkozhatunk vele.
Yook Sung Jae - Kong Tae Gwang: Lázadó, nem törődöm fiú, akit édesanyja elhagyott, apja pedig egyenesen utál, így eléggé egyedül érzi magát ebben a világban. Amikor azonban megjelenik a segítségre és támaszra vágyó Lee Eun Bi, rájön, hogy mégis van értelme élni. Tae Gwang karaktere számomra a tökéletes férfi főhős volt, kellő fájdalommal, aranyossággal és humorral megfűszerezve. A srác biza végigcipelte a sorozatot, ha nem lett volna benne, lehet be sem fejezem, sőt, lehet a feléig sem jutok el. Egy hihetetlen aranyos srácról van szó, nem tudom, hogy főhősnőnk hogy szerethetett bele inkább a másik srácba, ez számomra totál értelmetlen és már már egyenesen hihetetlen, hisz mégis csak Tae Gwang volt, aki a kezdetektől fogva önmagáért szerette nem azért, mert egy másik lány kinézetével él. Itt bukott a sorozat második fele. Sung Jae nekem nagy kedvencem, fiatal kora ellenére tehetségesnek tartom őt, remélem a jövőben nagyon, nagyon sok sorozatban fog szerepelni.

Történet: 7/10
Zene: 9/10
Színészek: 7/10
Karakterek: 7/10

2 megjegyzés:

  1. Szia neharagudj de hol tudnám meg nèzni a sorozatott mert nagyon èrdekel előre is köszönöm a választ

    VálaszTörlés